0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Malibu 2 Turbo 2019/2020 Facelift 1.5 LT и 2.0 LTZ

Malibu 2 Turbo 2019/2020 Facelift 1.5 LT и 2.0 LTZ — новые комплектации

UzAuto Motors сообщила о начале продаж обновленных Chevrolet Malibu Turbo по сниженной на 5 млн. сумов цене. Модель получила слегка обновленный дизайн, и новый 1,5 литровый турбо мотор мощностью 160 лошадиных сил. Также теперь доступна Malibu 2 2020 модельного года в люкс-комплектации LTZ с турбо-мотором на 2 литра.

Компания UzAuto Motors начинает продажу обновленной модели Malibu Facelift с двигателем 1,5 Тurbo.

Malibu 1.5L Turbo — красивый и гармонично сложенный седан, который обладает четкими и изящными линиями. Обновленная Chevrolet Malibu заменит на рынке Узбекистана Malibu 2.5L и станет его более технологичным и экономичным (30%) преемником.

Переднеприводный автомобиль стал легче предшественника примерно на 100 кг, но прибавил около 12 см в длину. Новинка получила экономичный турбированный двигатель объёмом всего 1,5 л и мощностью 160 л.с.

Стоимость данной модели на 5 млн сумов ниже предыдущего поколения. Цветовая палитра обновленной модели представлена в широком ассортименте.

Новая Малибу получила оптимизированную комплектацию. Так, кожаные сиденья заменены на тканевые, убраны подогрев руля, двухзонный климат-контроль, электропривод сидений, кожаная отделка руля и рычага АКПП, память сидений и зеркал, регулировка поясничного подпора, светочувствительное зеркало заднего вида. Сокращено количество подушек безопасности с 8 до 4 штук.

Однако были добавлены новые опции, такие как камера заднего вида, система старт/стоп, система активного шумоподавления и розетка на 230 вольт для задних пассажиров.

Цена Malibu Turbo Facelift 2019/2020 модельного года

Комплектации Chevrolet Malibu 2 Turbo 1.5 LT

Кроме версии с 1,5 литровым мотором предлагается и комплектация с двигателем объемом 2 литра.

Поставки новой версии Malibu начнутся в сентябре 2019 года. Заключить договор на новую модель можно уже сейчас. Автомобиль участвует в специальных акциях совместно с Асака банком, ИнфинБанком и Узавтосаноат лизинг.

На данный момент в наличии в официальных автосалонах остается ограниченное количество автомобилей Malibu прошлого поколения с двигателем 2,5 литра и данная модель Malibu снимается с производства.

Компания совместно с дилерскими предприятиями гарантирует полное выполнение своих обязательств перед покупателями. Поставка автомобилей Malibu 2.5L конечным покупателям, ранее заключившим договора, будет выполнена в полном объеме и в установленный срок.

Комплектация Chevrolet Malibu 2 Turbo 2.0 LTZ — 2020 модельного года

UzAuto Motors начало продажи новой версии Chevrolet Malibu 2 в комплектации LTZ/АТ 2,0 Turbo Facelift 2019.

Новая модель стала на 12 см. длиннее, получила новый бампер, светодиодные задние фары, а также бежевый кожаный салон.

Дополнительные опции: бежевый кожаный салон (HY5) и подсветка интерьера (4H8), новая панель приборов с улучшенным цветным дисплеем (UHS), улучшенная мультимедиа-система и дополнительные динамики премиум-класса (IOU),(подогрев сидений (KA6), задние светодиодные фары (UGE), вентиляция сидей водителя и пассажира (KU9), хромированные пороги передних дверей (B7T), 2 USB порта для задних пассажиров (USS).

Внешний вид Chevrolet Malibu

Стоит отдать должное дизайнерам компании, так как Chevrolet Malibu обладает действительно стильной, динамичной и в то же время презентабельной внешностью.

«Морда» седана представлена привлекательной светотехникой головного света, видоизменённой двухсекционной фальшрадиаторной решёткой и аккуратным передним бампером, дополненным оригинально обыгранными противотуманками.

Профиль машины щеголяет куполообразной линией крыши, плавными выштамповками на боковинах, длинным капотом и крупными колёсными арками, в которых стандартно располагаются 16” стальные диски.

Также стоит отметить наличие специальных шильдиков «Malibu», расположенных на передних дверях, которые добавляют машине солидности и спорта.

Поджарая корма представлена крупными плафонами габаритных огней, компактной крышкой багажного отсека и монументальным бампером со встроенными противотуманками и трапециевидными «соплами» выпускной системы.

Внешние габариты рестайлингового Малибу имеют такие параметры:

Длина, мм4922
Ширина, мм1854
Высота, мм1463
Колесная база, мм2829
Клиренс, мм155

Над дорожным покрытием машина возвышается (см. таблицу) на 155 мм, что полностью соответствует требованиям класса. Отметим, что в сравнении с прошлым поколением модель прибавила 58 мм в длину и 91 мм – в колёсной базе, что позволило сделать салон ещё более просторным и вместительным.

Отличить псевдоспортивную RS-версию можно окрашенной в чёрный цвет решётке радиатора, небольшому спойлеру на крышке двери багажника, иному дизайну выпускных патрубков и колёсных дисков, а также специальных шильдиков «RS».

  • Make: Chevrolet
  • Model: Malibu 2.0L AT LTZ
  • Engine: 2.0-liter DOHC 16-valve Inline-4 EcoTec Turbo
  • Max Power: 250 PS @ 5300 rpm
  • Max Torque: 353 Nm @ 2000 — 5000 rpm
  • Transmission: 6-speed automatic with manual mode
  • Price as Tested: ₱ 2,131,888

2015 Chevrolet Malibu LTZ

February 20, 2015

2019 Chevrolet Malibu dons stylish makeover, new tech

Should Chevy PH get Malibu XL 1.5L turbo from China?

September 10, 2020

MIAS 2018: Chevrolet launches Malibu to compete against Camry, Accord

2017 Chevrolet Colorado LTZ 4×4

December 16, 2016

New York 2015: All-new Chevrolet Malibu breaks cover

Chevrolet Philippines launches all new Malibu, new Spin and Trailblazer variants

November 18, 2013

With GM practically leaving SE Asia, what next for Chevrolet PH?

February 18, 2020

Читать еще:  Тест-драйв Mazda CX-9. Ощущение новизны

Here’s a sad truth: no one cares about the executive midsize sedan class anymore.

OK, maybe that wasn’t entirely true. Allow me to rephrase: Not as many car buyers car about this category -once the logical class of car upgrade to from a compact- in a country that’s mad about SUVs.

Once a very popular type of car amongst executives, the Corona/Camry, Accord, and Cefiro/Teana/Altima have all seen their sales dip in favor of SUVs like Montero Sport, mu-X, and Fortuner. The numbers concur with that story too: not a single midsize sedan broke into the top 10 in 2017 or the year before that. Heck, not even a compact car like the Toyota Corolla Altis entered the top 10 in those years either.

That’s a real shame. Many of these great midsize sedans are cars we truly like, regardless whether we prefer to be driven or enjoy to drive ourselves.

So why, amidst the dwindling of interest in the executive car, does Chevrolet want another crack at it? They’ve already got a good selling SUV of their own in the Trailblazer, yet they still opted to give the market the new generation Malibu.

Could it be simply a matter of nostalgia for a dying breed? Or is Chevrolet trying to show us something new?

Perhaps the most unusual thing about the Malibu’s design isn’t the car itself, it’s who penned it. Internationally, this ninth generation Malibu has been around for a while; it was originally launched in 2015 in the United States. The Malibu actually took so long to get here (from their South Korean factory) that there is actually already a facelifted model for 2019 in the U.S.. But what was different was that Chevrolet got a 20-something year old to do the job: someone named Jaymer Starbody. Yes, he sounds like someone from a Marvel flick, but the car he came up with certainly stood out.

The Malibu most definitely looks different. The face looks quite mean; frowning even, especially with the demeanor of the fascia with those headlights and a new version of the familiar Chevy split grille. I like how the profile isn’t as 3-box (hood, cabin, trunk) as before; if anything, it evokes a very 4-door coupe-like silhouette given how the roof slopes rearward. The profile is something we liked in cars like the BMW 4-Series GranCoupe, Mercedes CLS, and the Mazda6, and the same applies to the Malibu. If this is the capability of a millenial at the drafting table (or on a CAD program) then by all means, let’s have them design more cars.

The cabin is likewise pleasant to the eye. There are traces of a concept car in there given the shapes on the dash and the contours all around, but it’s not overwhelming in any way at all. If anything, the Malibu is an interesting car to be in if you’re stuck in traffic.

Familiarization is a breeze. The steering wheel has a nice feel to it. The gauges are easy to read. The controls are conventional. Everything is where I expect it to be; yes, this is a car you can drive away in without reading a manual, though more of us really should.

Settling in even further, I get better acquainted with the features. The trip computer’s readouts come through on a big central display between the tach and speedometer. Chevrolet’s touchscreen MyLink audio system is clear and intuitive to use, and comes with a very good Bose speaker system. But perhaps the feature I liked most is the cooling function for the front seats; while I’m not a fan of terracotta leather, it’s nice to be able to cool down the driver’s seat after a few hours parker under our noontime sun. There’s even a wireless charging system, but I’ll be able to test it when (or if) I upgrade to something like an iPhone X.

This is an midsize car meant for executives, and so the backseat comes with its own A/C vents and is quite generous in terms of space. Legroom, specifically. Most of us can easily cross our legs for comfort. One drawback with that sloping roof, however, is that it compromises headroom. Case in point: you can bump your head on the ceiling getting in and out of the backseat.

The previous generation of the Malibu that we tried out a few years ago came with a 2.4-liter, normally-aspirated motor that made 167 PS. No, it wasn’t stellar by any definition of the term. Thankfully, they’ve tossed that engine out with something new, but with less displacement.

Yes, this Malibu gets a more interesting powerplant: a 2.0-liter twin cam engine that’s been turbocharged. As a result, this Malibu has 250 horsepower available, along with 353 Newton meters of torque. Together with a 6-speed automatic, that should be plenty for a car that is bigger than its predecessor, but lighter by 136 kilos. This Chevy can also be started up two ways: you can get in, step on the brake, and press the ignition button, or you can just press the starter button on the remote as you’re walking up to it in the parking lot.

Читать еще:  Стоит ли покупать Mercedes-Benz S-klasse W220 за 800 тысяч

As a drive around town, the Malibu certainly lives up to the promise. The ride isn’t as soft as the ride of the Camry or the Altima; I consider it more closer to the lines of the Accord or Mazda6. It’s firm, but definitely fair. The acceleration of the powertrain is perhaps what I liked the most; smooth and surprisingly linear for a turbo. There’s not much lag from the turbo, and the transmission kicks down naturally when I press the throttle a little more.

Safety was definitely the priority. 8 airbags are tucked away, ready to fire if needed; hopefully not. There’s lane keep assist, collision alert, so on and so forth. There are sensors all around that do have a tendency to over-warn the driver, but you can turn them off if they’re intrusive. One thing I did feel while driving the Malibu was its pedestrian detection and automatic emergency braking; in our close quarters daily traffic, I can feel the Malibu priming the brakes when it detects motorcycles cutting into the lane. The sensation isn’t unnerving, but its there.

We had actually expected the Chevrolet Malibu to perform better in the fuel economy department, but with moderate city traffic at an average of 22 km/h, the Malibu was already at 7.1 kilometers to a liter. On the highway it’s much better, as the transmission and low cruising RPMs combine to return 13.9 km/l if driven sensibly. And that’s with the smart adaptive cruise control as well.

Where the Chevrolet Malibu shines, surprisingly enough, is in spirited driving. We never expected much feel from the steering, and rightfully so; the electric steering systems today still can’t stack up for that classic driving feel. But where the Malibu makes up for it is in accuracy. If driven at speed around a set of bends, the Malibu hugs the road well far better than its predecessor. It brakes, corners, and accelerates like it means it. This is far from a ho-hum sedan.

What I didn’t like with the drive was the shifter. When you hold the wheel, your fingers feel what seem like paddleshifters, and so I pulled them. But the only things that changed were the songs on my playlist and the volume of the audio system. Apparently, those «paddles» were for the audio system; two on the left to change track, and two on the right spoke to change volume. If you wanted to manually select a gear, you used a +/- button on the shifter itself. It’s ergonomically pointless.

Still, the 2018 Malibu 2.0 LTZ 6AT certainly has a lot of style, a lot of features, and a lot more performance than I expected. At PhP 2,131,888 (the guys at Chevrolet Philippines like their 8’s), this Malibu not a compelling proposition, but it makes a good enough case for itself.

The climb won’t be easy though. Buying trends in the market are not on its side, but that’s not the biggest hurdle for the Malibu: it’s quality control.

While we do like a lot of its attributes, there are some noticeable inconsistencies in the assembly process. The chrome window trim on the passenger side doors do not line up perfectly. Even the driver’s inner door panel doesn’t fully align with the dashboard, and by quite a bit. Yes, they’re small nitpicky details, but once you notice them, you can’t un-notice them. It’s excusable if this was a pick-up or an econo sedan, but this is a PhP 2,131,888 (the guys at Chevy love their 8’s) upscale saloon. If you’re paying that much for a car, there are no excuses.

2018 Subaru WRX STI

It’s loud and it’s rowdy, but that’s what makes the Subaru WRX STI a joy to drive

Дикий пляж Малибу

Удобства на пляже Малибу сосредоточены неравномерно и зависят от части курорта. Менее развитым в инфраструктурном плане считается скалистый первозданный участок. Здесь вы не найдёте ни одного пункта проката. Всё необходимое лучше захватить с собой.

Западная зона побережья предназначена для любителей уединённого времяпровождения и пикников — здесь даже имеются специальные столы. Место подходит для неторопливой прогулки и наблюдения за обитателями природной зоны (в большинстве своём они представлены морскими птицами). Считаете это занятие скучным? С вами не согласятся приверженцы модного нынче бёрдвотчинга (дословно «наблюдать за птицами»).

Читать еще:  Сколько стоит Lexus RX300 2015 года в Москве?

Обитатели пляжа, © Brett Morrison

Новые цвета Chevrolet Malibu 2 в Узбекистане

  • Kasmir Met-3 (WA318E) — песочно-золотистый металлик;
  • Rowan Metallic (326E, GLR, WA326E) — черно-красный металлик;
  • Dark Shadow Metallic (WA626D/GJI) — изумрудный металлик;
  • Switchblade Silver (GAN) — серебристый металлик.
  • Summit White (белый)
  • Back Meet Kettle Metallic (черный)
  • Abalone White Pearl (перламутрово-белый)

Chevrolet Malibu продается в Узбекистане в 3-х комплектациях (позициях). Базовая версия оснащается тканевым салоном и турбированным двигателем 1,5 литра. Версии LT и LTZ Premier оснащаются двухлитровыми турбо-моторами.

Система старт/стоп, тканевая обивка сидений, камера заднего вида, система активного шумоподавления, и пакет оборудования для жаркого региона.

Кондиционер, панорамный люк и крыша, автоматическая трансмиссия, алюминиевые диски, ABS, подушки безопасности со стороны водителя и пассажира, отделка под дерево, автоматическая система круиз контроля, рулевое колесо с обогревом, передние противотуманные фары, наружные боковые зеркала заднего вида с функцией обогрева и электрического управления, аудиосистема, дополнительные громкоговорители, дополнительные опции комфорта и безопасности.

Кожаные сиденья, климат-контроль, 8 подушек безопасности, электропривод и память водительского сиденья и зеркал, светочуствительное зеркало заднего вида.

Двигатель 2,0 л, Турбо 253 лс.

Опции: R96 RSC ZAM CJ2 AAQ AE8 KA1 H0Y T4F T7E TR7 T79 IO5 BTV MNK K34 ASV UVD TTW BTM USS UD5 LCV NKC

UVB — обновленная мультимедиа-система

6-ти ступенчатая АКПП (6-speed automatic transmission) с электронным управлением;

2021 Chevrolet Malibu

The 2021 Chevrolet Malibu receives a few minor updates for the sixth model year of the nameplate’s ninth generation. The changes come after the 2019 Malibu received a mid-cycle refresh, and after minor changes were made for the 2020 model year.

2021 Chevrolet Malibu Quick Facts

Assembly LocationGM CAMI Plant in Ontario, GM Ramos Plant in Mexico, GM-SAIC Wuhan II Plant in China
Body Style(s)Mid-Size Sedan
LayoutFront-Engined, Transverse
Engine(s)Turbo 1.5L LFV I4, Turbo 2.0L LTG I4
Transmission(s)CVT, 9-Speed Auto
Drive WheelsFront-Wheel-Drive
AvailabilityU.S.A., Canada, Mexico, China, South Korea
Predecessor2020 Chevrolet Malibu
Successor2022 Chevrolet Malibu

Changes, Updates, New Features

  • Addition of Gloss Black grille (LPO-level item)
  • Addition of one exterior color
  • Deletion of two exterior colors:
  • 19-inch aluminum (Q82) wheels are now available for retail orders on LT models
  • Addition of Bucklet to Drive
  • Addition of Wireless Apple CarPlay and Wireless Android Auto
  • Revised shift knob design
  • Deletion of all-weather floor liners (LPO-level item)
  • Addition of Sport Package, which is available on LT models and includes
  • Redline Edition now includes Redline outside mirror decals (LPO-level item), also includes:
  • Deletion of Sport lowering suspension kit (LPO-level item)

See detailed 2021 Chevrolet Malibu changes, updates and new features here: 2021 Chevrolet Malibu change log.

The updates and changes described here are specific to the U.S. market and may be different for other markets.

Body Styles

The 2021 Chevrolet Malibu continues being offered as a four-door midsize sedan.

Platform

The 2021 Chevy Malibu continues riding on the GM E2 platform.

Powertrain

The 2021 Chevrolet Malibu continues to offered with the same two engine choices as the 2020 model:

EngineFuelAspirationTransmissionHorsepower @ RPMTorque @ RPMAxle
1.5L LFV I4GasolineTurbochargedContinuously Variable CVT (MRG)160 @ 5700184 @ 2500-30005.10
2.0L LTG I4GasolineTurbocharged9-Speed Automatic (M3E)250 @ 5300260 @ 2000-50002.89

Production

The 2021 Chevrolet Malibu is produced across three GM plants globally:

  • GM Fairfax plant in Kansas City, Kansas, USA – supplying the Americas
  • GM Bupyeong plant in South Korea – supplying Eurasia
  • Shanghai GM Jinqiao North in China (GM China) – supplying China

Prices

Pricing for the 2021 Chevrolet Malibu remains the same as the 2020 model, and is as follows:

  • L – $23,065
  • LS – $24,195
  • RS – $25,195
  • LT – $27,595
  • Premier – $34,295

Availability

The 2021 model year represents the sixth model year of the ninth-generation Chevy Malibu. We expect the 2021 Malibu to follow the regular GM model year rollover sequence, and launch in the third quarter of the 2019 calendar year.

Beyond 2021

An all-new future Chevy Malibu is expected to launch around the 2023 model year. The vehicle is expected to transform in body style to a ruggedized wagon, and potentially even use a different name.

Sales

See Chevrolet Malibu sales numbers for all markets, including the United States, Canada, Mexico, and South Korea.

  • Information for market (country) specified.
  • Sales information compiled from various sources by GM Authority and Motrolix.

Discussion

Discuss the 2021 Chevrolet Malibu in our Chevrolet forum.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector